Tillbakablick

Efter stor vånda bestämde jag mig för ett par veckor sedan att avsluta mitt uppdrag som redaktör på Allt om Scrap. Det var inte lätt, men just nu måste mitt fokus ligga på skolan och annat.

Det har verkligen varit jättekul att jobba med tidningen! Att man kan hitta sådan gemenskap med personer som man inte träffat i det riktiga livet, det är häftigt. Man inspireras, gläds, peppar/peppas, skrattar och gråter med varandra. Jag kommer att sakna tjejerna mycket och som tur är finns ju internet kvar (och scrapträffar). Och så kan jag forsätta inspireras varje söndag via söndagsbilagan och jag vet att hela december bjuder på härligheter och i början på nästa år kommer ett späckat huvudnummer med PDF. Jag får helt enkelt göra som andra, plocka russinen ur kakan;)

Som vid alla större förändringar blir det lätt en liten dip efter beslut. Jag har inte scrappat på närmare 2 veckor så idag bjuder jag på lite vinter- och jul- alster som jag skapade förra vintern till tidningen. Så, med risk för upprepning;


Ett clearalbum

"Bland alla högar med kort, som familjen då och då bläddrar bland, finns mängder med bilder från gångna julaftnar. En vanlig fråga som dyker upp är ”Vem är tomte?”. Då minnet sviktar, nya julaftnar plussas på och många foton är dåliga är det inte alltid så lätt att komma ihåg vem tomten var just det året. Jag har därför sammanställt ett clearalbum för att samla årens tomtar. Det blev som ett litet soffbordsalbum som kan ligga framme under julen när släkten kommer. Gissa tomten helt enkelt. På baksidan finns facit i form av en tag.
Fram och baksida är sprayade med glimmer mist. De flesta papper och dekorationer är dubbelsidiga för att kunna ses från alla håll. Det är lite pillrigt att göra ett clearalbum upptäckte jag. Det gäller att vrida och vända, stapla sidorna på varandra och tänka ett par steg framåt hela tiden. Men det var ett roligt projekt att göra och albumet kommer att fyllas på med flera sidor."


Fram- och baksida

     


Julklapptags

"Som stomme har jag använt färdiga tags som jag duschat med glimmer mist. Sen har jag dekorerat med färger och material som går igen i alla tre. För att tona ner och hålla dem samman har jag slutligen ramat in tagsen med svart chalk."




Julkort

"Jag har gjort ett runt kort. Röd cardstock som bas, på det en vit cardstock och ett "tårtpapper". Blommorna har fått varsin glitterbrad, i det prickiga bandet hänger en liten julgran och God Jul är embossat i silver på en journalingruta."




Scrappa med misslyckade foton

Dessa kort skulle aldrig blivit scrappade, utan antagligen hamnat i papperskorgen vid nästa rensning, om inte Lilo hade kommit med denna roliga utmaning. Ljuset är dåligt, korten gryniga och snöflingor skymmer motivet - men egentligen är korten lite roliga. Tova och Fanny kämpar sig blå för att få upp skidan på första kortet. På det nedre sträcker en stolt Tova staven i luften medan Fanny försöker le tappert när farbror Janne tröstande ger henne en klapp på axeln.





När jag ändå håller på så laddar jag upp lite höstigt också;)


Farsdagkort




Höstkort




Värmeljusförvaring




Ego - Höstbarn




Och till sist en tom rosa layout som auktionerades ut till förmån för Rosa Bandet.




Vad lite bläddring i gamla mappar kan göra, nu är jag grymt scrapsugen=)

Kommentarer
Postat av: bitte71

Så fina alster, det där albumet blev SÅÅÅ himla snyggt! Saknar dig inne på tidningen!

Kram Marie

2009-11-18 @ 09:24:45
URL: http://bitte71.blogspot.com/
Postat av: ulrika

Så synd att du har slutat på allt om scrap men man kan ju inte hinna med allt här i livet..

Men herregud vad mycket läckert du har gjort, en massa jul-inspiration att hämta här!

2009-11-20 @ 19:33:12
URL: http://lofoto.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0